Kouluttaja

Olen ammattitutkinnon suorittanut Eläintenkouluttaja ja kouluttanut päätoimisesti vuodesta 2015. Vuosien varrella olen päässyt seuraamaan useiden koirakoiden matkaa pennusta aikuisuuteen: perheenjäseniksi, harrastuskavereiksi kisakentille sekä työkoiriksi.

Olen työskennellyt myös monien erilaisten käytöshaasteiden parissa ja saanut olla perheiden matkassa pitkienkin koulutusprosessien läpi. Arkuuksien, aggressioiden ja kiihtymyksestä johtuvien ongelmien ratkominen onkin lähellä sydäntäni.

Olen kouluttanut aiemmin Koira- ja kissakoulu Heiluvassa Hännässä erityisesti arjentaito- sekä rally-toko -kursseja (2015-2021) sekä Eläinpalvelu Feeniksillä Rally-Tokon valmennuksia ja käytöskursseja (2021 > ). Oman yritykseni kautta olen tehnyt yksityiskoulutusta, verkkokoulutusta ja pitänyt luentoja. Työskentelen miellelläni yhteistyössä kasvattajien, kouluttajien, eläinlääkäreiden sekä muiden tahojen kanssa taatakseni parhaan mahdollisen avun asiakkailleni. Lisäksi olen opiskellut koirahierontaa.

Koulutuksessa kiinnitän erityisesti huomiota ihmisten ja eläinten hyvinvointiin sekä oppimiseen. Minulle on tärkeää huomioida ihmiset ja lemmikit perheenä, jossa kaikkien etu ja hyvinvointi otetaan huomioon. Panostan koulutuksissa erityisesti pedagogiikkaan ja yksilölliseen ratkaisukeskeiseen toimintaan. Olen kiinnostunut avustajakoiratoiminnasta ja eläinten käyttämisestä terapiatyössä. Esimerkiksi henkisen hyvinvoinnin tukemisessa eläin on mitä parhain kumppani turvallisen suhteen luomiseksi, ilman sosiaalisia paineita.

Eläimet ovat olleet osa elämääni jo lapsuudesta asti ratsastusharrastuksen ja perheen koiran kautta. Enemmän eläinten käyttäytymiseen lähdin perehtymään otettuani kaksi ongelmallista kodinvaihtaja saksanpaimenkoiraa ja aloitettuani ammattitutkinto-opinnot 2014. Sittemmin laumaan on liittynyt harrastus- ja työkoiriksi aussie ja metsästyslinjainen labradori.